dinsdag 4 oktober 2016

December Daily Basis

Vorig jaar, toen ik net de basis voor de DD had gemaakt, zag ik bij de Action een leuk klein koffertje en het leek me heel leuk om daar een DD in te maken.
Ze hadden verschillende met kerstmotieven en eentje met een sneeuwman en ik dacht laat ik die maar meenemen, want je weet nooit of ze die volgend jaar weer hebben.
Dat was goed gedacht, want dit jaar heb ik alleen nog maar die met kerstmotieven  gezien.
Het koffertje heb ik van de week tevoorschijn gehaald en toen ben ik begonnen aan de DD basis voor dit jaar.
 Dit jaar wilde ik winterse kleuren i.p.v. het rood en groen van vorig jaar en ik wilde weer gebruik maken van wat ik al in huis had.
Papier heb ik altijd op voorraad en met behulp van een mal maakte ik pagina's die precies in het koffertje passen.
Nu doet wit natuurlijk wel aan sneeuw denken, dus meer winters kan bijna niet, maar dat vond ik wel heel erg saai, dus haalde ik een aantal Action papierblokken van 15 x 15 cm tevoorschijn en een bak met washitape in winterse kleuren of motieven.
 De pagina is verdeeld in een gedeelte om op te schrijven (wit) en een stuk gekleurd papier om een of meer foto's op te plakken.
Op elke pagina stempelde ik een tag met daarin de datum en weer met behulp van een mal heb ik het witte stuk van een zilverkleurig lijntje voorzien.
Tussen het witte stuk en het gekleurde papier heb ik washitape geplakt.
 Als er op een dag zoveel gebeurd dat het stukje om te schrijven niet groot genoeg is, kan ik daar altijd een tag of extra stuk papier op plakken, of ik schrijf de dag op een los velletje papier en stop dat in een envelopje dat ik in het witte stuk plak.
Om niet alle dikte aan een kant te krijgen heb ik het gekleurde papier afwisselend boven en onder op de pagina geplakt.
 En zo liggen de pagina's in het koffertje.
We is nog heel veel ruimte over om dingen op de pagina's te plakken.
En dan heb ik nog een mooi breed zilverkleurig lint, dat knoop ik om de pagina's heen als de DD af is en dat is dan ook makkelijk om ze uit het koffertje te pakken.
Nu heb ik het koffertje weer opgeborgen en hoef ik het in december alleen maar tevoorschijn te halen, klaar voor gebruik.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Je bent er mooi op tijd bij! Leuk idee om het in zo'n koffertje te doen.

trompke zei

Prachtig! En wat een ontzettend leuk idee :-) Ben benieuwd...