vrijdag 28 oktober 2016

Beeldboek Klein Bomenboek Les 4b

Van het geschilderde A4 vel gingen we nu een orakelboekje maken, de hele opdracht is hier te lezen.
Ik kan niet tekenen, dus om 11 woorden uit te beelden zag ik niet zo zitten en het gooien met dobbelstenen snapte ik niet zo goed.
Het woord seizoenen bleef maar door mijn hoofd rondgaan en daarom besloot ik om een seizoenenboekje te maken.
Omdat ik daar een pagina te veel voor had, plakte ik er twee op elkaar en toen kwam het precies goed uit.
Ik heb vier keer dezelfde kale boom uitgeprint, uitgeknipt en bruin geschilderd.
Uit gelliprint paper knipte ik voor elke pagina een zon en een vlinder en omdat de letterstempels heel lastig werken en niet makkelijk stempelde op het papier, heb ik ze eerst op tissue paper gestempeld, maar daar heb ik wel spijt van, want dat zie je heel goed, ook nadat ik het nog een beetje met verf bewerkt heb.

Voor de lente heb ik bloesem gestempeld, er een paar groene blaadjes tussen getekend en op een van de takken een vogelnestje gezet.
 Voor de zomer maakte ik met een ponsje allemaal blaadjes uit  groen getint gelliprint papier en daar heb ik de boom mee volgeplakt.
 Voor de herfst nam ik een ander bladponsje en zocht gelliprint papier uit in herfsttinen om daar de blaadjes mee te maken.
 In mijn ideale winter ligt er sneeuw, dus kreeg deze boom sneeuw en daarvoor gebruikte ik sneeuwverf.


De voor en achterkant heb ik gestempeld

Het boekje heb ik niet helemaal in het midden van de pagina vastgenaaid, maar net onder het woord boom, zodat er nu "Boom door de seizoenen" staat.
 Het boekje is gemaakt van een gewoon vel papier en omdat dat heel dun is werkte dat erg lastig, als ik nog eens zoiets zou maken zou ik dikker papier nemen, maar ondanks het dunne papier vind ik het toch een heel leuk boekje geworden.

2 opmerkingen:

trompke zei

Een hele klus, maar wel ontzettend mooi. Leuk idee die seizoen-bomen!

Margriet zei

Heel erg mooi! En veel leuker dan de originele opdracht...vind ik!