woensdag 20 april 2016

Beeldboek Artmail Heartmail Les 15

De opdracht was deze keer een vrouw in een bootje en wat je haar meegeeft om de levenszee te bevaren.
Daar heb ik natuurlijk weer wat anders van gemaakt. :-)
Cinnamon Cooney heeft een tutorial van een (silhouette)  meisje dat in een paraplu over een zee vaart met een grote maan op de achtergrond en die vind ik erg mooi.
Van de printable hiervan heb ik alleen het meisje in de paraplu gebruikt en omdat ik al de pagina met de fairy en de grote maan heb gemaakt, heb ik nu voor overdag en zon gekozen.
Omdat het de laatste pagina van het beeldboek is en het al heel dik is, heb ik om te beginnen het mapje er weer afgehaald en ervoor gekozen om geen scrappapier, maar dunner boekpapier te gebruiken.
Het boekpapier heb ik gekleurd met Neocolor II.
Jammer genoeg waren mijn boekpagina's net niet breed genoeg voor de pagina van het beeldboek en daarom heb ik aan de beide zijkanten een soort frame gemaakt van een strook boekpapier.
Op deze pagina kon ik mooi de wolken- en walvisstaartenstempels die ik voor de Dictionary Art Journalers ABC Challenge maakte, gebruiken.
Het meisje had ik eerst donker turquoise geverfd, als jurk, maar het zag eruit alsof er een alien in de paraplu stond, dat heb ik opgelost door er een nieuw lijfje op te plakken.
En tenslotte een van mijn favoriete quotes en postzegels.

5 opmerkingen:

Margriet zei

Prachtige pagina! Ik twijfel nog over mijn laatste pagina, dus ik wacht geduldig af wat er verder nog komt :-)

Jolande zei

Ik maak een kleine pagina die ik in een van de pockets stop.
En er komt ook nog een voor- en achterkant les, dat had ik dus niet begrepen, want ik heb bij les 1 mijn voorkant al gemaakt en die vind ik nog steeds leuk als voorkant, dus misschien maak ik van die les ook wel een kleine pagina.

Margriet zei

Ik heb les 1 ook als voorkant! Wist ook niet dat we dat apart als les kregen. Misschien dat ik ook nog wel kleine pagina's voor in de pockets maak, maar ik merk dat de inspiratie een beetje weg is voor dit project.

Jolande zei

Oh gelukkig :-) ik dacht al dat het aan mij lag.
Ik vind het een beetje chaotisch, maar goed.

trompke zei

Mooi Jolande. Ik herken het meisje van Cinnamon :-)