woensdag 10 februari 2016

Mission Inspiration February 2016

Ik mag geen lid worden van de FB group, :-( , Mike Deakin denkt zeker dat ik een Russische vrouw ben die op zoek is naar een man hahaha, nou mooi niet.
Maar goed, ik maak de Missions toch gewoon en hou dan wel zelf via YouTube in de gaten wanneer er een nieuwe challenge komt.
Dit kaartje maakte ik zondagavond, toen had ik de gelegenheid om achter elkaar door te kunnen werken.
De 10 opdrachten voor februari waren:

1. Apply 2 colors with your fingers.
Ik dacht ik neem blauw en geel, dat maakt samen groen en dan heb ik mooi 3 kleuren :-)
2. Add torn magazine advert fragments
Aangezien al mijn tijdschriften flight magazines zijn, leek het me het handigste om eerst op zoek te gaan naar een travel quote (voor opdracht 9) en daarmee verder te werken.
Toen ik een quote én de woorden daarvan had gevonden, was ik ondertussen het plaatje in het midden tegengekomen en dat heb ik uitgescheurd.
De cirkel met plaatsnamen had ik nog over van een andere keer en dat vond ik er wel mooi bijpassen.
 3. Add a thin layer of gesso
Altijd maar weer gesso, ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom de hele art journal wereld dat nou over alles heen smeert i.p.v als grondlaag.
Ik heb een klein beetje gesso genomen met veel water en dat alleen aan de buitenkant van de ring gesmeerd.
Het verschil is wel te zien, de buitenkant is gelijk veel fletser, terwijl de binnenkant nog mooi van kleur is.
 4. Add texture paste through a stencil
Ook al een van mijn favoriete (not).
Omdat het plaatje in het midden een de rand erom heen cirkelvormig zijn, koos ik voor een stencil met kleine cirkels.
Mijn struktuurpasta is zo dun dat het gelijk onder het stencil doorliep. Ik moest het met de heatgun enigszins droog zien te blazen voordat ik het stencil weg kon halen, nou dit had ik met het ene kleine stukje wel bekeken.

 5. Make marks with a brush or comb.
De borstel en kam die ik heb, hou ik liever verfloos om mijn haren te kunnen kammen, maar ik heb een of ander rubber vierkantje, met verschillende 'kammetjes' en daar heb ik er eentje van gebruikt.
 6. Adhere book text shapes.
Om bij de cirkels te blijven heb ik twee formaten uit boekteksten geponst.
 7. Use 2 rubber stamps containing text.
Ik heb eigenlijk niet veel tekststempels.
Het bovenste stempeltje is een heel klein tekststempeltje, in de vlinder staat een paar keer het woord butterfly en dat vond ik wel leuk.
 8. Add doodles with a colored pen
Om geen pennen op de gesso te mollen heb ik alleen doodles gezet op de stukjes boektekst.
 9. Add a quote or phrase like a ransom note
"I want to make memories all over the world"
Het heeft 'even' wat tijd gekost, maar ik heb alle woorden kunnen vinden.
Omdat sommige helemaal weg vielen tegen de achtergrond heb ik ze met zwarte pen omlijnd.
 10. Create a border with washi tape.
Nou daar had ik gelukkig een voorraadje van :-)
Ik heb voor smalle rolletjes gekozen, want het kaartje is niet echt groot natuurlijk en anders blijft er niets over.
Ik nam dezelfde kleuren als de achtergrond.
 En zo ziet het kaartje er uit.
Mission complete!

5 opmerkingen:

trompke zei

Erg leuk om te zien hoe je dat hebt gedaan! Ik heb Mike even een berichtje gestuurd en heb jou ook uitgenodigd. Weet alleen niet of dat is gelukt.

Jolande zei

Ik vind die stap voor stap foto's zelf eigenlijk ook wel heel leuk, maar ik moet er wel goed aan denken dat ik ze ook maak :-)
Ik weet niet waar ik jouw uitnodiging zou moeten vinden, ben ook zo'n held wat dit soort dingen betreft :-)

trompke zei

Ik denk dat het niet gelukt is omdat we geen vrienden zijn. Dan zou je wel een emailtje hebben gekregen of zoiets. Je zou zelf weer een verzoek in kunnen dienen. Hij weet nu dat je geen Russin bent op zoek naar een man ;-)

Margriet zei

Ik dacht meteen al, dat moet Hanny maar even regelen hahaha
Mooie pagina J-tje en ik vind het zo leuk dat de achtergrond nog zichtbaar is door de washitape heen!

Jolande zei

Nou Hanny heeft het geregeld hoor!!!
Het had heel wat voeten in de aarde, maar ik ben 3 minuten geleden, na nog wat pogingen toegevoegd :-)
Het lukte Mike niet en toen moest het handmatig, ofzo, heb ik geen verstand van.
Enfin ik kan nu liken als ik wil hahaha
Dank je Hanny!

Ik vind het ook leuk dat dit washitape een beetje doorschijnend is, geeft weer een apart kleureffekt op de achtergrond.
Gelukkig had ik smal tape, want het is toch prutsen hoor om alles op zo'n klein kaartje te krijgen.