zondag 25 oktober 2015

December Daily 2015 Basis

Ik liep alweer een poosje na te denken over de december daily.
Vorig jaar heb ik allemaal dezelfde pagina's gevouwen van scrapbookvellen (30 x 30 cm) en dat resultaat vond ik heel leuk.
Inmiddels had ik meer van dit soort te vouwen pagina's ontdekt en bedacht dat  ik op die manier de DD van dit jaar wilde maken.
De scrapbookvellen die ik heb liggen, hebben geen december/kerst motieven en ik kon het ook niet oplossen zoals vorig jaar, dus besloot ik dit jaar dan maar eens niet te werken met wat ik al in huis heb, maar een blok scrapbook papier te kopen.
Op de beurs in Mechelen zocht ik naar een blok in rood en groen tinten, dat viel nog helemaal niet mee, want dat is vast niet in dit jaar, maar het is me toch gelukt om er eentje te vinden en die bleek nog voor de helft van de prijs te zijn ook!
Vlak daarna kwam ik bij de Action tape met kerstmotieven tegen en aangezien je nooit tape genoeg kunt hebben whahaha....
 Ik 'oefende' de pagina's in het mini-album voor Dilber en toen dat af was heb ik de pagina's voor de DD basis gemaakt.
Dat heeft me af en toe nog heel wat denkwerk gekost  (want als je zus vouwt komt het er zo uit te zien), maar ik ben erg tevreden over het resultaat.
Eigenlijk was ik van plan om zwarte tags te maken, maar aangezien er in het blok 6 effen vellen zaten vond ik dat ik die moest gebruiken.
In eerste instantie was ik er niet echt kapot van, maar hoe langer ik er mee bezig was, hoe beter ik het eigenlijk vond passen.
Alle pagina's hebben nu tags met tabs en verstevigingsringetjes.
Ze zitten tijdelijk in blauwe mapjes, omdat ik die nog had liggen ze dan niet los liggen te slingeren.
 Over het plaatsen van de datum heb ik ook lang lopen nadenken.
Uiteindelijk heb ik besloten om de grote tags, die hier en daar in het journal zitten, terug te laten komen in kleine tagjes en daar het nummer van de datum op te stempelen.
Dat doe ik niet van te voren, maar ik kijk op de dag zelf waar ik het tagje wil hebben.
Hetzelfde geld voor de tape, ook die gebruik ik op de dag zelf.
De basis is weer ruim van te voren klaar (vind ik altijd erg prettig :-) ) en ik ben er heel tevreden over.

8 opmerkingen:

Chris zei

Ik vind het weer enig maar dat weet je inmiddels wel 😃

trompke zei

Prachtig Jolande! Ik vind dat heel kunstig gedaan, dat vouwwerk.

Margriet zei

Dat ziet er al weer hartstikke leuk uit, jij bent er klaar voor :-)

Margriet zei

Ik werd natuurlijk weer super enthousiast toen ik dit zag, dus ik heb gisteren ook een paar pocketpagina's gemaakt voor mijn agende waar ik dit jaar mijn DD in ga doen! Best veel werk trouwens om dat soort pagina's te maken!

Jolande zei

Ik was gisteren bij de Action en daar hadden ze zulke leuke (kinder) koffertjes en ik dacht gelijk dat is leuk om een DD in te maken.
Maar ja, die van dit jaar is al af en die ga ik gebruiken ook, maar het koffertje heb ik toch maar meegenomen :-)

Margriet zei

Leuk toch, heb je ook al een begin voor DD 2016 :-)
Die kerstwashitape had ik natuurlijk ook al in huis, ik heb echt al zin in december!
Dat artmail heartmail journal staat bij mij trouwens op een heel laag pitje na de laatste les.....ik ben opeens helemaal niet meer geinspireerd! Hopelijk vind ik de komende les wel weer leuk!

Jolande zei

Ik ben ermee gestopt, vind het veel te zweverig en dan druk ik dat nog heel mooi uit.
Ik ben ook geen type om workshops te volgen die door verschillende personen gegeven worden, het werk van 1 persoon spreekt me misschien aan en dan blijven er nog tig over waar ik niks aan vind.
Ga mijn tijd wel besteden aan het maken van dingen die ik wel echt leuk vind.

Margriet zei

Dat zweverige vind ik ook niks, maar ik ga er wel mee verder. Ik pik er gewoon de dingen uit die ik wel leuk vind! En wat ik tot nu toe gemaakt heb vind ik te mooi om er helemaal mee te stoppen :-) Maar ik snap je helemaal hoor!